mandag den 19. juli 2010

Beklager ventetiden


Hej igen, så er jeg tilbage. Beklager meget den lange ventetid, men det har været svært at komme ind i rytmen m.h.t. at skrive på bloggen.
Lidt opdatering på vores liv. Vi stoppede på hotellet i januar for at koncentrere os om vores eget projekt. Vores taskeprojekt havde svære vilkår mens vi var på hotellet, så vi blev nødt til at vælge. Vi kan nu fokuseret 100% på taskerne. I første omgang åbner vi butik på vores strøg her i Granada(tror vi). Mangler lige de sidste detajler i kontrakten. Den anden ansatte er nu kommet til. Han hedder Julio og har ikke lavet andet end tasker i de sidste 20 år, så det er han rigtig god til. Derudover har vi 2 værksteder beskæftiget, så der bliver lavet nogle tasker. Alle vores tasker er håndlavede og det tager ca. 1 dag at lave en sådanne. Vores mest moderne maskine er en Singer symaskine anno 1953. Fod pedaller og naturligvis manuel. Mere om vores tasker de næste gange.
Vi stortrives hernede. Livet er meget anderledes hernede end hjemme i Danmark, men vi kan gøre en forskel hernede. Derudover er der ingen dage der ligner hinanden. Det er ekstremt anstrengende og man er meget træt om aftenen. Min kære kone bruger rigtig meget tid på at tegne og forberede vores fremtidige modeller. Men det er hele umagen værd. Nye modeller kommer hastigt til og vi er nu oppe på mere end 20 forskellige modeller. Dyrene på billedet er vores nyeste påfund. 100% håndlavede nøgleringe som dyr eller omvendt:-). Jeg venter stadig spændt på hvornår design afdelingen bevilger mig en af disse.

2 kommentarer:

  1. Kære alle tre
    Det glæder os høre lidt fra Jer igen, og at alt flasker sig som I ønsker.Her hos os er det sommer med omkrin 30 grader, det er slet ikke så dårligt
    Kærlig hilsen
    Lillian og Henning

    SvarSlet
  2. Kære begge to
    Ja, jeg føler mig absolut igen fit for fight og som sagt går det rigtigt godt hernede med os alle. Glæder mig over det gode vejr derhjemme. Mange hilsner fra hele familien hernede.

    SvarSlet