torsdag den 15. januar 2009

Fødselsdag i Nicaragua

Vores datters første fødselsdag i Nicaragua blev holdt på spanskskolen, hvor vi til daglig kæmper med vores spanske gloser. Freja havde fortalt, at hun havde fødselsdag og vupti, næste dag var der arrangeret fødselsdag for Freja. Man tager: en papirsdukke indeholdende en lerskål fyldt med slik, et fødselsdagsbarn med bind for øjnene og et boldtræ i hånden samt sjove hatte til alle i selskabet. Dertil en snor til papirsdukken for at kunne hæve eller sænke denne. Fødselsdagsbarnet prøver så at ramme dukken med bind for øjnene, mens gæsterne hæver eller sænker dukken. Det kan blive rimeligt vildt og en vis afstand til fødselsdagsbarnet tilrådes generelt. Når dukken så er ramt og specielt lerskålen med slikket er landet på gulvet, kaster hele selskabet sig over slikket. Derefter serveres der en smukt udsmykket kage i barnets favoritfarver. Kagen er lavet af sukkerglasur og indeni er der en stor tør sandkage.

2 kommentarer:

  1. det lyder som at spise den Færøske specialitet søpapegøje med sandkage inden i. Retten vinder gevaldigt med massere af jordbærsyltøj (helst den i den blå spand... uden jordbær). Måske I skulle prøve det næste gang... altså jordbærsyltetøj

    SvarSlet
  2. tja, søpapegøje eller leguan. Hvad er bedst? Jeg var på vej ned til det lokale supermarked i morges og på vej derned mødte jeg en mand med 2 leguaner( ca. 1 m lange) på slæb. Han tiltalte mig og jeg formoder, at han ville sælge dyrerne til mig. Desværre for mig er mine spansk kundskaber stadig ringe, så jeg endte op uden nogen leguan.
    P.S. har du en opskrift på leguan?

    SvarSlet